خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند عنوان کرد

انجام نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در تمام مراحل کشتار

همدان-رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در تمام مراحل کشتار از ذبح تا حمل گوشت قرمز و سایر آلایش‌های دامی تحت نظارت دامپزشکی است.
کد خبر: ۹۴۳۶۴۷۴
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، میثم قیاسی در بازدید سرزده از کشتارگاه زاگرس دام و بررسی وضعیت کشتار در این کشتارگاه، با مطلوب توصیف کردن وضعیت بهداشتی کشتار، برخی نواقص موجود را متذکر شد و با توجه به اهمیت کشتارگاه‌های دام در تضمین سلامت و کیفیت گوشت و جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری‌های خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام به مصرف کنندگان، اظهار داشت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در تمام مراحل کشتار از ذبح تا حمل گوشت قرمز و سایر آلایش‌های دامی تحت نظارت دامپزشکی است و بازرسان این اداره ضمن نظارت بر بهداشت عمومی به صورت مستمر از این واحد بازدید می‌کنند.

وی در رابطه با کشتار دام ماده گفت: با توجه به مصوبه کشوری کشتار دام‌های مولد آبستن در تمام کشتارگاه‌ها ممنوع است و نگرانی ما در حال حاضر کشتن بره ماده‌ها است که به نوعی نسل‌کشی محسوب می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند با بیان اینکه بره ماده‌ها به دلیل خشکسالی، شرایط نامطلوب مراتع و کمبود شدید علوفه و همچنین افزایش قیمت نهاده‌های دامی کشتار می‌شوند، گفت: کشتار دام‌های مولد اتفاقی است که در آینده دامداری به راحتی قابل جبران نخواهد بود.

وی در این رابطه گفت: با توجه به ممنوعیت دام مولد آبستن، در این راستا دکتر دامپزشک بخش خصوصی برای تشخیص دام‌های آبستن در محل میدان دام مستقر و در هنگام بازرسی قبل از کشتار دام‌های ماده مورد معاینه و بررسی با دستگاه سونوگرافی قرار گرفته و در صورت آبستن بودن از صدور گواهی کشتار دام ممانعت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات